מלבד שגיאות 500 ו-503, שגיאה 504 היא אחת משגיאות HTTP הנפוצות ביותר בהן אתם עשויים להתקל. כפי שהזכרנו במאמרים קודמים, שגיאות ממשפחת 500 הן הקשות ביותר להבנה – מאחר ודפי השגיאה הם גנריים ואינם נותנים הרבה רמזים לגבי הגורם לשגיאה.
מה היא שגיאת 504 Gateway Timeout?
שגיאה 504 מצביעה על כך שאחד מהשרתים ברשת לא הגיב בזמן הצפוי והבקשה שנשלחה על ידי הדפדפן שלכם לא חזרה.
כך זה עשוי להראות בדפדפן שלכם:
Error 504
HTTP Error 504
HTTP Error 504 — Gateway Timeout
HTTP 504
Gateway Timeout Error
504 Error
Gateway Timeout (504)
504 Gateway Timeout
504 Gateway Timeout NGINX
NGINX 504 Gateway Timeout
504 Gateway Timeout
מדוע שגיאת 504 Gateway Timeout מתרחשת?
שגיאה 504 בדרך כלל מתרחשת כאשר השרת הראשי לא מקבל תגובה בזמן מהשרת העליון ופג תוקפה של הבקשה.
הבעיה עשויה להיות קשורה לרכיב בתשתיות האחסון, כמו מסד הנתונים או הפרוקסי ההפוך, שאינם מגיבים בזמן המתאים. זה עשוי לגרום לדפדפן שלך להציג את השגיאה 504.
איך מתקנים שגיאה 504 Gateway Timeout בוורדפרס?
לשגיאה 504 יש מספר גורמים אפשריים, לכן יש צורך לנסות מספר פתרונות שונים אחד אחרי השני – ולראות מה עובד. בואו נתחיל מצד הלקוח.
נסו לרענן את הדפדפן או לבקר באותה כתובת במצב גלישה נסתרת (Incognito).
בצעו הפעלה מחדש למודם שלכם.
בדקו את הגדרות הפרוקסי שלכם, וודאו שהן מוגדרות לזיהוי אוטומטי של הגדרות (auto-detect settings).
פתרון תקלות מצד השרת לתיקון שגיאה 504
אם אף אחת מהשיטות מצד הלקוח לא עבדה, עליכם לצלול עמוק יותר ולבחון תקלות פוטנציאליות מצד השרת – למצוא את הבעיה וטפל בה.
ראשית, בדקו את יומן השגיאות כדי לראות אם יש ערכות נושא או תוספים שזוללים זיכרון וגורמים לבעיה זו. זה לא סיבה נפוצה, אך זה אפשרי שתוסף פגום יאט את השרת כך שלא יוכל להגיב בזמן הרצוי.
אם הצעד הראשון לא עבד, כבו את ה-CDN (Content Delivery Network) שלכם, אם אתם משתמשים בכזה.
השתמשו בבודק DNS כמו whatsmydns כדי לראות אם ה-FQDN (fully qualified domain name) מפנה לכתובת ה-IP הנכונה. נקו את מטמון ה-DNS.
בדקו עם ספק שירותי האחסון שלכם – ייתכן וזו בעיה בצד שלו – ופתרו את הבעיה ביחד איתו.
עדיין לא מוצאים את מקור הבעיה? דברו איתנו ונשמח לעזור!
אנחנו ב-TalPress נאתר את בעיה עבורכם ונחזיר את האתר שלכם לפעילות תקינה – כדי שאתם תוכלו להתמקד בדברים החשובים בעסק שלכם.